Bankkártyás fizetés

 
Van arra lehetőségem, hogy bankkártyával fizessem a hitelemet?

A www.diakhiteldirekt.hu oldalon keresztül, 2014. március 31-től lehetőség nyílik az online bankkártyás fizetési móddal való törlesztésre és előtörlesztésre. A Diákhitel Direkt felületen, a bankkártyás fizetés megindítása előtt választható ki, hogy a befizetés törlesztés, vagy előtörlesztés jogcímen történjen.

 
Hogyan tudok bankkártyával fizetni?

Bankkártyás fizetés a www.diakhiteldirekt.hu weboldalon keresztül indítható el.

Amennyiben a Hitelfelvevő Diákhitel Direkt fiókkal rendelkezik, a fiókba történő bejelentkezést követően a „Befizetés" gombra kattintva indíthatja el a befizetést. Több élő hitelszerződés megléte esetén először ki kell választani, mely szerződésre történjen a befizetés. Ezt követően szükséges kiválasztani a befizetés jogcímét. A „Fizetendő összeg" mezőben szabadon feltűntethető az utalni kívánt összeg.

A „Fizetendő összeg" mezőben megjelenik az éppen aktuális törlesztőrészlet, illetve lejárt tartozás megléte esetén a hátralékkal növelt érték. 1000 Ft-nál alacsonyabb összeg befizetésére ebben a fizetési módban nincs lehetőség. A „Fizetés indítása" gomb megnyomását követően a Diákhitel Direkt tájékoztatást nyújt a törlesztőrészletről, illetve az esetleges lejárt tartozásról. A „Mégsem" gomb megnyomásával a fizetendő összeg módosítható.

A „Tovább" gomb megnyomásával a Diákhitel Direkt weboldal a K&H Bank weblapjára irányítja a Hitelfelvevőt, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül van lehetőség a bankkártyás fizetésre. A K&H Bank fizetési oldalán a kártya számát, lejárati dátumát és a háromjegyű biztonsági kódját kell megadni.

A K&H Bank az alábbi kártyatípusokat fogadja el: VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard, JCB.

Kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártya csak abban az esetben fogadható el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi. Erről minden esetben a kártyát kibocsájtó bank ad felvilágosítást.

A fizetés befejezését követően a K&H Bank oldala automatikusan visszairányítja a Hitelfelvevőt a Diákhitel Direkt weboldalára, ahol megjelenik egy tájékoztatás a tranzakció sikerességéről, illetve sikertelenségéről.

Sikeres tranzakció esetén az „Értesítők" menüpontba új üzenet érkezik, melyben a tranzakcióval kapcsolatos adatok jelennek meg. A visszaigazolás letölthető, illetve bármikor ki is nyomtatható.

Sikertelen tranzakció esetén rendszer tájékoztatást ad annak okáról.

 
Akkor is tudok bankkártyával fizetni, ha nincs Diákhitel Direkt fiókom?

Diákhitel Direkt fiókkal nem rendelkező Hitelfelvevők számára is elérhető ez a fizetési forma. Ebben az esetben a www.diakhiteldirekt.hu weboldalon, a „Befizetés" gombra kattintva indítható el a fizetés. A következő oldalon befizetés indításához szükséges azonosító adatok megadására van szükség, ezek az alábbiak:

  • Szerződésszám
  • Hitelfelvevő családi neve
  • Hitelfelvevő utóneve(i)
  • Születési hely
  • Születési idő
  • Anyja születési családi neve
  • Anyja születési utóneve(i)

Fontos! A megadott adatoknak pontosan meg kell egyeznie a Diákhitel Központ rendszerében tárolt adatokkal, ellenkező esetben a fizetési elindítására nincs lehetőség!

Sikeres azonosítást követően a befizetésre szolgáló felület jelenik meg. Ezt követően szükséges kiválasztani a befizetés jogcímét. A „Fizetendő összeg" mezőben szabadon feltűntethető az utalni kívánt összeg.

Fizetés indítása előtt szükség van egy valós e-mail cím megadására is, melyre sikeres fizetést követően kiküldésre kerül egy visszaigazolás.

A „Fizetés indítása" gomb megnyomásával a Diákhitel Direkt weboldal a K&H Bank weblapjára irányítja a Hitelfelvevőt, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül van lehetőség a bankkártyás fizetésre. A K&H Bank fizetési oldalán a kártya számát, lejárati dátumát és a háromjegyű biztonsági kódját kell megadni.

A K&H Bank az alábbi kártyatípusokat fogadja el: VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard, JCB

Kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártya csak abban az esetben fogadható el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi. Erről minden esetben a kártyát kibocsájtó bank ad felvilágosítást.

A fizetés befejezését követően a K&H Bank oldala automatikusan visszairányítja a Hitelfelvevőt a Diákhitel Direkt weboldalára, ahol megjelenik egy tájékoztatás a tranzakció sikerességéről, illetve sikertelenségéről.

Sikeres tranzakció esetén a visszaigazolás a fizetés indításakor megadott e-mail címre kerül kiküldésre, illetve a visszaigazolás az oldalról fizetést követően azonnal letölthető.

 
Hogyan kerül elszámolásra a bankkártyás fizetés útján teljesített befizetés?

Az elszámolás módja, sorrendje megegyezik a hagyományos, banki átutalási megbízás útján kezdeményezett befizetésekével: a nem előtörlesztésként teljesített összeg elsődlegesen a felszámított költséggel, azután a kamattal és végül a tőketartozással szemben kerül elszámolásra, az előtörlesztésként teljesített összeg pedig elsődlegesen a tőketartozással szemben kerül elszámolásra. A Diákhitel Központ a befizetett összegből mindkét esetben jogosult elsődlegesen a Hitelfelvevővel szemben esetlegesen fennálló, lejárt követeléseit levonni. A Hitelfelvevő mindezektől eltérően nem rendelkezhet.

 
Milyen bankkártyával tudok fizetni?

A K&H Bank az alábbi kártyatípusokat fogadja el: VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard, JCB .

 
Tárolja bankkártyám adatait a Diákhitel Direkt, illetve a Diákhitel Központ?

A Diákhitel Direkt weboldal semmilyen módon nem tárolja a bankkártya adatokat. Azokat a fizetés során kizárólag a K&H Bank biztonságos internetes felületén szükséges megadni.

 
Fizetést követően visszakérhetem a befizetett összeget?

A Diákhitel Központ Zrt. jelenleg érvényben lévő Üzletszabályzata alapján a befizetett összeg visszautalására nincs lehetőség.

 
Hány napon belül kerül elszámolásra a bankkártyás fizetés útján teljesített befizetés?

A www.diakhiteldirekt.hu honlapon indítható kártyás tranzakciók átfutási ideje hozzávetőlegesen 2-4 nap, azaz a webes felületen befizetett összeg csak 2-4 nap múlva érkezik be a Diákhitel Központ számlájára. Ebből eredően ezen köztes időszak alatt a befizetés nem jelenik meg az ügyfélszámlán.  Az elszámolás időpontja minden esetben a befizetés Diákhitel Központ bankszámláján történő jóváírásának napja, a Hitelfelvevő ettől eltérően nem rendelkezhet.

 
Felszámít-e a Diákhitel Központ külön költséget, ha bankkártyával fizetek?

A Diákhitel Direkt felületen indított, bankkártyás fizetés teljesen díjmentes, a Diákhitel Központ semmilyen költséget nem számít fel; azonban a fizetés során, esetlegesen felmerülő költségeket minden esetben a Befizető számlavezető bankja határozza meg. Ezen költségekkel kapcsolatban mindenkor a számlavezető bank tud tájékoztatást adni.

 Kapcsolódó dokumentumok:

A KÁRTYÁS FIZETÉS SZABÁLYAI

PANASZKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Telefonos menürendszer

 
Hogyan tudom azonosítani magam a telefonos menürendszerben?

Automata menürendszerünkbe a következő módon tud bejelentkezni.

Amennyiben Ön 2012. május 15. napja előtt kötött Diákhitel Hitelszerződést, úgy a telefonos menüben első alkalommal a szerződésszámával és annak utolsó négy számjegyével (PIN kód) tudja azonosítani magát.

A bejelentkezés ez esetben a következő módon zajlik:
Hívja a +36 40 24 00 24 –es telefonszámot, majd a főmenü jelentkezését követően válassza az ügyfeleinknek szóló menüpontot, ezt az 1-es gomb lenyomásával éri el. Szerződése jelenlegi állapotának, egyenlegének, folyósítási- és törlesztési adatainak lekérdezéséhez nyomja meg újra az 1-es gombot. Ez után elsőként meg kell adnia szerződésszámát, ezt követően nyomja meg a kettős kereszt gombot, majd üsse be négyjegyű személyazonosító kódját (szerződésszám utolsó négy számjegye).

Amennyiben Ön 2012. augusztus 15. napját követően kötött Diákhitel Hitelszerződést, úgy a telefonos menübe első alkalommal szerződésszámával és az adóazonosító jele utolsó négy számjegyével (PIN kód) tudja azonosítani magát.

A bejelentkezés ez esetben a következő módon zajlik:
Hívja a +36 40 24 00 24 –es telefonszámot, majd a főmenü jelentkezését követően válassza az ügyfeleinknek szóló menüpontot, ezt az 1-es gomb lenyomásával éri el. Szerződése jelenlegi állapotának, egyenlegének, folyósítási- és törlesztési adatainak lekérdezéséhez nyomja meg újra az 1-es gombot. Ez után elsőként meg kell adnia szerződésszámát, ezt követően nyomja meg a kettős kereszt gombot, majd üsse be négyjegyű személyazonosító kódját (adóazonosító jel utolsó négy számjegye).

Mindkét esetben az első bejelentkezést követően személyazonosító kódját meg kell változtatnia. Az így kapott négyjegyű kódot kizárólag Ön fogja ismeri, a telefonos menürendszer automata, ügyintéző segítségét nem igénylő funkcióit ezzel fogja tudni a későbbiekben használni!

 
Mit tegyek, ha nem tudok a PIN kódommal bejelentkezni, vagy elfelejtettem azt?

Elfelejtett vagy letiltott azonosító esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Diákhitel Központtal a +36 40 24 00 24 – es (külföldről a +36 1 224 96 98-as) ügyfélszolgálati telefonszámon, személyesen a Diákhitel Központ ügyfélszolgálatain (Diákhitel Központ: 1027 Budapest, Csalogány utca 9-11., KÖKI Terminal: 1191 Budapest, Vak Bottyán u. 75. A-C., II. emelet 242.), illetve e-mailben az This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen.

 
Hogyan juthatok (azonosítás nélkül) a legrövidebb úton ügyintézőhöz a telefonos menürendszeren keresztül?

Két lehetőség közül választhat:

  1. Ügyfeleinknek: Hívja a +36 40 24 00 24 –es ügyfélszolgálati telefonszámot, majd az automata jelentkezését követően válassza az 1 –es, közvetlenül ezt követően pedig a 0 –s gombot.
  2. Érdeklődőknek: Hívja a +36 40 24 00 24 –es ügyfélszolgálati telefonszámot, majd az automata jelentkezését követően válassza az 2 –es, közvetlenül ezt követően pedig a 0 –s gombot.

Általános

 
Milyen szolgáltatásokat nyújt a Diákhitel Direkt?


A Diákhitel Központ olyan könnyen kezelhető internetes felületen elérhető szolgáltatást biztosít ügyfelei számára, mellyel egyszerűbbé válik a szerződéssel kapcsolatos ügyintézés, ezáltal időt és pénzt takaríthat meg.

A Diákhitel Direkt szolgáltatásai:

A szolgáltatás igénybevételével  leveleit a Diákhitel Központ elektronikus úton küldi Önnek. A Diákhitel Direkt fiókjába kapott értesítések segítségével gyorsabban értesülhet aktuális teendőiről, a szerződésével kapcsolatos eseményekről.

Nyomon követheti, mikor, mekkora összegű folyósítást kapott. Visszakeresheti, hogy törlesztőrészlete, előtörlesztése mikor került elszámolásra. Lekérdezheti aktuális napi egyenlegét, hátralékát.

Számos adatváltozást - mely eddig postai ügyintézést igényelt – elektronikus úton is bejelenthet. Ezek közé tartozik:
• a tanulmányi adatainak módosítása
• az értesítési címének, telefonszámának, e-mail címének módosítása
• a bankszámlaszám változásának bejelentése
• a folyósítás szüneteltetésével, újraindításával kapcsolatos igények bejelentése
• a hallgatói jogviszony szüneteltetésének bejelentése
• a hallgatói jogviszony megszűnésének bejelentése
• a hitelösszeg módosítása
• a folyósítás gyakoriságának módosítása
• törlesztőrészletének mérséklése iránti kérelem beadása
• a hitelszerződés megkötésekor tett nyilatkozatainak módosítása

 
Számítanak fel költséget a Diákhitel Direkt szolgáltatásért?

A Diákhitel Direkt szolgáltatást minden ügyfelünk költségmentesen veheti igénybe.

 
Ki veheti igénybe a Diákhitel Direkt szolgáltatást?

A Diákhitel Direkt szolgáltatásait igénybe veheti minden érvényes Diákhitel Hitelszerződéssel rendelkező ügyfél.


Azon Ügyfeleink, akik 2012. május 15-ét megelőzően kötöttek Hitelszerződést, a Diákhitel Direkt szolgáltatást akkor tudják igénybe venni, ha erre külön szerződést kötnek. 2012. május 15-ét követően kötött szerződések esetében a Diákhitel Direkt fiók automatikusan létrehozásra került.

 
Tudok adatmódosításokat bejelenteni, ha nincs Diákhitel Direkt fiókom?

Ha Ön rendelkezik Diákhitel Direkt fiókkal, kizárólag a fiókba való bejelentkezést követően van lehetősége az adatlapok, nyomtatványok kitöltésére.

Ha Ön nem rendelkezik Diákhitel Direkt fiókkal, bejelentkezés nélkül is lehetősége van az adatlapok kitöltésére. Ebben az esetben minden adatlapot ki kell nyomtatnia, és azokat postai úton, vagy személyesen kell eljuttatnia a Diákhitel Központ részére. (Postacím: Diákhitel Központ Zrt. 1996 Budapest)

A Diákhitel Direkt működése

 
A Diákhitel Direkt szerződés bankfiókban / postahivatalban / takarékszövetkezetben / felsőoktatási intézményben történő leadását követően mennyi időn belül aktiválódik a fiókom?

Diákhitel Direkt szerződése akkor léphet életbe, ha papír alapú, aláírt nyomtatványa beérkezett a Diákhitel Központhoz. A szerződési feltételek teljesülése esetén az adatlap beérkezését követő 5-7 munkanapon belül aktiválható a fiókja. Erről minden esetben e-mail értesítést küldünk a szerződéskötéskor megadott e-mail címére.

 
Hogyan tudom aktiválni a Diákhitel Direkt fiókomat?

A Diákhitel Központ e-mailt küld az Ön által megadott e-mail címre. A levélben szereplő linkre kattintva aktiválhatja fiókját.

 

 
Hogyan tudok bejelentkezni a Diákhitel Direkt fiókomba?

A www.diakhiteldirekt.hu weboldalon keresztül érheti el a Diákhitel Direkt szolgáltatást. A bejelentkezéshez szüksége van felhasználónevére, illetve jelszavára.

Ha Ön 2012. augusztus 15-ét követően kötött Hitelszerződést, vagy Diákhitel Direkt szerződést, felhasználónevét az adatlap kitöltésekor önmaga adta meg. Ha Diákhitel Direkt szerződését az említett időpontnál korábban kötötte, akkor felhasználóneve a szerződésszámával egyezik meg.

Ha először jelentkezik be, akkor az Ön által a szerződésben megadott e-mail címére küldött ideiglenes jelszóval tud belépni, melyet rögtön meg is kell változtatnia.

Ezt követően minden belépésnél, az első bejelentkezéskor megadott új jelszavát kell beírnia. Amennyiben az azonosító és a jelszó is megfelelő, megadott e-mail címére kap egy ellenőrző jelszót, ennek beírásával léphet be fiókjába.

 
A régebbi típusú nyomtatványokat is elfogadják még?

A Diákhitel Direkt bevezetésével a papír alapú nyomtatványok megszűntek, sem a Diákhitel honlapján, sem személyes ügyfélszolgálatainkon nem elérhetőek.

A Diákhitel Direkt felületén elektronikusan kitölthető adatlapok könnyebbé, gyorsabbá teszik az ügyintézést. Bejelentkezett felhasználóként, a legtöbb, eddig postai ügyintézést igénylő adatmódosítást elektronikusan is elküldheti a Diákhitel Központ részére.

 
Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavamat?

Ha elfelejtette jelszavát új jelszót kérhet az „Elfelejtettem a jelszavamat” linkre kattintva; telefonos vagy személyes ügyfélszolgálatunkon, illetve az This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen keresztül. Beazonosítását követően ideiglenes jelszót küldünk megadott e-mail címére, melyet a következő bejelentkezéskor meg kell változatnia. Ezt követően újonnan megadott jelszavával tud bejelentkezi Diákhitel Direkt fiókjába. 

 
Mit tegyek, ha elfelejtetem a felhasználónevemet?/Mi a felhasználónevem?

Ha Ön 2012. augusztus 15-ét megelőzően kötött Diákhitel Direkt szerződést, felhasználóneve megegyezik a Hitelszerződés megkötésekor kapott szerződésszámával. Az azonosító 8 számjegyből áll. Amennyiben az Ön szerződésszáma rövidebb, akkor írjon elé annyi nullát, mellyel nyolc számjegyűre egészül a számsor.

A szerződésszám a hiteligénylési adatlapon található. Ha segítségre van szüksége, hívja munkanapokon 8:00 és 18:00 óra között telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 40 24 00 24-es, vagy a külföldről hívható +36 1 224 96 98-as telefonszámon, és kérje ügyintézőnk segítségét!

Ha Ön 2012. augusztus 15-ét követően kötött Hitelszerződést, vagy külön Diákhitel Direkt szerződést, felhasználónevét a hiteligényléskor Ön adta meg. Felhasználóneve a hiteligénylési adatlapon, illetve a hitelszerződésen is fel van tüntetve. Ha segítségre van szüksége, hívja munkanapokon 8:00 és 18:00 óra között telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 40 24 00 24-es, vagy a külföldről hívható +36 1 224 96 98-as telefonszámon, és kérje ügyintézőnk segítségét!

 
Mit tegyek, ha letiltották a Diákhitel Direkt fiókomat? /Hogyan tudom aktiválni a Diákhitel Direkt fiókomat, ha véletlenül letiltottam?

A letiltott Diákhitel Direkt fiókot a +36 40 24 00 24 – es (külföldről a +36 1 224 96 98-as) ügyfélszolgálati telefonszámon, , személyesen a Diákhitel Központ ügyfélszolgálatain (Diákhitel Központ: 1027 Budapest, Csalogány utca 9-11., KÖKI Terminal: 1191 Budapest, Vak Bottyán u. 75. A-C., II. emelet 242.), illetve e-mailben az This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen tudja újra aktiváltatni.

 
Hogyan tudom megváltoztatni a jelszavamat?

Jelszavát a Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően módosíthatja a „Bejelentkezési adatok módosítása" menüpont alatt, a „Jelszó módosítása" alpontra kattintva.

 

 
Mit tegyek, ha elfelejtettem az e-mail címemet?

Ha elfelejtette korábban megadott e-mail címét, beazonosítását követően új cím rögzítését kérheti telefonos vagy személyes ügyfélszolgálatunkon, illetve az This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen keresztül.

 

 
Meg tudom nézni az aktuális egyenlegemet a Diákhitel Direkt felületén?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a kezdő oldalon megjelenő információk között aktuális egyenlegének összegét is megtalálja. A „Tranzakciók, Egyenleg" menüpontot legördítve, az „Egyenleg" alpontra kattintva pedig, részletezve is megtekintheti egyenlegét.

 

 
Meg tudom nézni az aktuális hátralékomat a Diákhitel Direkt felületén?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a kezdő oldalon megjelenő információk között aktuális hátralékának összegét is megtalálja. A „Tranzakciók, Egyenleg" menüpontot legördítve, az „Egyenleg" alpontra kattintva pedig, részletezve is megtekintheti esetlegesen fennálló hátralékát.

 
Meg tudom nézni a Diákhitel Direkt felületén, hogy mikor, milyen folyósítást kaptam a Diákhitel Központtól?

A Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően, a kezdő oldalon a „Tranzakciók, Egyenleg" menüpont „Tranzakciók" alpontjára kattintva megtekintheti számlatörténetét. Itt láthatja mikor, milyen folyósításokat kapott, illetve milyen befizetései voltak a Diákhitel Központ felé. Lehetősége van az adatok szűrésére, így könnyen, célirányosan is tud keresni az adatok között.

 

 
Nyomon tudom követni a befizetéseimet a Diákhitel Direkt felületén?

A Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően, a kezdő oldalon a „Tranzakciók, Egyenleg" menüpont „Tranzakciók" alpontjára kattintva megtekintheti számlatörténetét. Itt láthatja mikor, milyen befizetései érkeztek a Diákhitel Központ felé, illetve láthatja a Diákhitel Központ által indított folyósításokat is. Lehetősége van az adatok szűrésére, így könnyen, célirányosan is tud keresni az adatok között.

 
Tudok utalást indítani a Diákhitel Direkt felületéről? Elutalhatom a kötelező törlesztőrészletemet, vagy előtörleszthetek a Diákhitel Direkt felületéről?

A Diákhitel Direkt felületéről nincs lehetősége utalásokat indítani. A befizetéseit továbbra is banki átutalással kell teljesítenie. A részleteknek minden hónap 5. napjáig kell beérkeznie a Diákhitel Központ számlaszámára:

Diákhitel1 törlesztési számlaszáma: 10032000-01800126-00000000
Diákhitel2 törlesztési számlaszáma: 10032000-01800157-00000000

Mindegy milyen számlaszámról történik az átutalás, azonban a kötelező törlesztőrészlet küldése esetén a teljes azonosítás érdekében, az átutalási megbízás közlemény rovatában mindenképpen szerepeljen szerződésszáma és neve. Előtörlesztés indításakor pedig az átutalási megbízás közlemény rovatában szerepeljen Diákhiteles szerződésszáma, neve és az „előtörlesztés" szó (lehetőség szerint ékezetek nélkül).

A Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően, a kezdő oldalon a „Tranzakciók, Egyenleg" menüpont „Tranzakciók" alpontjára kattintva megtekintheti számlatörténetét, így figyelemmel kísérheti beérkezett utalásait.

 
Meg tudom nézni a Diákhitel Direkt felületén, hogy a tanulmányi osztályom hogyan igazolta vissza a hallgatói jogviszonyomat?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a „Lekérdezések" menüpont alatt megnézheti az utolsó egyeztetés eredményét. A menüpontra kattintva a fastruktúrából a „Tanulmányi adatok" közül választhatja ki ezt az opciót. Ezt követően, a lap alján a „Kiválasztott adatok lekérdezése" gombra kattintva tudja megjeleníteni a kívánt információt.

 

 
Meg tudom nézni Diákhitel Direkt felületén, hány félévi Diákhitel felvételére vagyok még jogosult?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a „Lekérdezések" menüpont alatt megnézheti, hány félévig jogosult még a Diákhitelre. A menüpontra kattintva a fastruktúrából a „Tanulmányi adatok" közül választhatja ki ezt az opciót. Ezt követően, a lap alján a „Kiválasztott adatok lekérdezése" gombra kattintva tudja megjeleníteni a kívánt információt.

 

 
Kérhetem, hogy ezen túl miden értesítést, levelet elektronikus formában küldjenek?

A Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően módosíthatja, hogy a továbbiakban milyen formában szeretne értesítést kapni a Diákhitel Központtól. A „Bejelentkezési adatok módosítása" menüpont alatt, az „Értesítési csatorna módosítása" alpontra kattintva, kiválaszthatja, hogy postai vagy elektronikus úton szeretné e leveleit megkapni. Amennyiben az elektronikus utat választja, leveleit - kivéve az ajánlottan, illetve tértivevényesen feladott küldeményeket - ilyen formában küldjük meg Önnek.

 
Hogyan tudom megnézni a leveleimet a Diákhitel Direkt felületén?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően az „Értesítések" menüpont alatt tekintheti meg leveleit.

Ha bármilyen értesítés érkezik Diákhitel Direkt fiókjába, arról megadott e-mail címére minden esetben levelet küldünk.

 

 
Hogyan szüntethetem meg a Diákhitel Direkt szerződésemet?/ Hogyan tudom felmondani a Diákhitel Direkt szerződésemet?

Diákhitel Direkt szerződését csak abban az esetben mondhatja fel, ha 2012. augusztus 15-ét megelőzően kötött erre a szolgáltatásra szerződést.

A bejelentkezést követően a „Nyomtatványok" menüpont alatt a „Személyes adatok" közül, a fastruktúrából választhatja ki a „Diákhitel Direkt szerződés felmondása" opciót.

Az adatmezők kitöltését követően a rendszer PDF formátumban elkészíti a Diákhitel Direkt szerződés felmondása nevű nyomtatványt. Miután az adatlapot bejelentkezett felhasználóként töltötte ki, a bejelentés elektronikus úton kerül beküldésre a Diákhitel Központhoz, azzal további teendője nincs.

 
Mikori adatok láthatóak a rendszerben?

A Diákhitel Direkt rendszerében mindig az aktuálisan nyilvántartott személyes-, és szerződéses adatai láthatóak, illetve aktuális egyenlege tekinthető meg. Számlatörténetét azonban a szerződés életbelépésének kezdetétől lehetősége van megtekinteni.

 
Az adatmódosítások megtörténtéről hogyan és mikor értesülök?

Az adatmódosítások 2-3 munkanapon belül láthatóvá válnak Diákhitel Direkt felületén. A módosítások megtörténtéről a Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően az „Értesítések" menüpont alatt tájékozódhat. Ha bármilyen értesítés érkezik Diákhitel Direkt fiókjába, arról megadott e-mail címére minden esetben levelet küldünk.

 

 
Hogyan tudom megnézni, hogy milyen adatokat tartanak nyilván a szerződésemről?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a „Lekérdezések menüpont" alatt van lehetősége lekérdezni a szerződésében nyilvántartott adatokat. A menüpontra kattintva a fastruktúrából kiválaszthatja, mely adatra kíváncsi, majd a „Kiválasztott adatok lekérdezése" gombra kattintva megtekintheti a kívánt információt.

 

 
Kitöltöttem egy Diákhitel Direkt szerződést, de csak nyomtatás után derült ki, hogy hibásan az adatlap. Próbáltam új szerződést kötni, de a rendszer nem engedni. Mit tehetek ebben az esetben?

Amennyiben kitöltött egy Diákhitel Direkt szerződést, és az elektronikusan továbbítva lett felénk, akkor már nincs lehetősége újabb adatlap kitöltésére abban az esetben sem, ha kinyomtatott adatlapját még nem adta le egyetlen átvevőhelyen sem. Az adatlap kitöltését követően rendszerünk értesítést küld az adatlapon megadott e-mail címére, amelyben egy link szerepel. A linkre kattintva törölheti a hibás adatlapot. Törlést követően ismét lehetősége lesz az adatlap újbóli kitöltésére.  Ha ez ügyben segítségre van szüksége, a Diákhitel Központ ügyfélszolgálatával szükséges felvennie a kapcsolatot a +36 40 24 00 24–es telefonszámon, vagy az This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. címen e-mailben.

Szerződéskötések

 
Hogyan tudok Diákhitelt igényelni?

Hiteligénylését kitöltheti a www.diakhitel.hu oldalról a Diákhitel Direkt bejelentkezési ablakra kattintva, vagy közvetlenül a Diákhitel Direkt felületen (www.diakhiteldirekt.hu).
Lehetősége van arra is, hogy a Magyarországon, felsőoktatásban használatos tanulmányi rendszerek (ETR és NEPTUN) felületén töltse ki a szükséges adatlapokat.

A Diákhitel Direkt rendszeren keresztül kitöltött igényléseket nyomtatást követően a Diákhitel Központ partner intézményeiben, a felsőoktatási intézményekben, vagy a Diákhitel Központ személyes ügyfélszolgálatainak egyikén kell leadni. A partner intézmények listája a www.diakhitel.hu weboldalon érhető el.

A NEPTUN/ETR rendszerekben kitöltött hiteligénylések nyomtatására és leadására kizárólag a Felsőoktatási Intézményben kijelölt leadási helyeken, vagy a Diákhitel Központ személyes ügyfélszolgálatainak egyikén van mód.

Fontos, hogy leadáskor vigye magával személyazonosító okmányait, illetve adókártyáját is. Személyazonosításra szolgáló okmányok:
• régi típusú, könyv formátumú, személyi igazolvány,
• új típusú, kártya formátumú személyazonosító igazolvány,
• útlevél,
• 2001. január 1. után kiállított gépjárművezetői engedély,
• menekült státuszt igazoló személyi igazolvány,
• letelepedett/bevándorolt státuszt igazoló személyazonosító igazolvány,
• EGT állampolgár magyarországi tartózkodási jogát igazoló okmány (regisztrációs igazolás, tartózkodási kártya, tartózkodási engedély, állandó tartózkodási kártya).

Meghatalmazott útján is lehetősége van Diákhitel igénylésére. Ebben az esetben nagyon fontos, hogy az adatlapok leadásakor meghatalmazottja rendelkezzen a megfelelő okmányokkal.

Mindenképen nála kell, hogy legyen a meghatalmazás, mely felhatalmazza a szerződés megkötésére, illetve az őt igazoló személyes okmányok. A meghatalmazásban szereplő adatok listája megtalálható aktuális Üzletszabályzatunkban (A Diákhitel Központ Üzletszabályzata letölthető a www.diakhitel.hu weboldalról).
Az adatlapokat minden esetben a leadóhelyen, az adatok ellenőrzését követően az ügyintéző előtt kell aláírni!

Hitelszerződése akkor léphet életbe, ha a Diákhitel Központhoz a papír alapú, aláírt nyomtatványa beérkezett.

 
A Hitelszerződés megkötésével automatikusan lesz Diákhitel Direkt fiókom is?

Igen, 2012. augusztus 15-ét követően a Hitelszerződés megkötésével együtt jár a Diákhitel Direkt szerződés is.

Amennyiben Ön már rendelkezik 2012. május 15-ét megelőzően kötött Diákhitel1 Hitelszerződéssel, a Diákhitel Direkt szolgáltatáshoz szükséges szerződést kitöltheti a www.diakhitel.hu oldalról a Diákhitel Direkt bejelentkezési ablakra kattintva, vagy közvetlenül a Diákhitel Direkt felületen (www.diakhiteldirekt.hu).

Lehetősége van arra is, hogy a Magyarországon, felsőoktatásban használatos tanulmányi rendszerek (ETR és NEPTUN) felületén töltse ki a szükséges adatlapot.

A Diákhitel Direkt rendszeren keresztül kitöltött szerződést nyomtatást követően a Diákhitel Központ partner intézményeiben, a felsőoktatási intézményekben, vagy a Diákhitel Központ személyes ügyfélszolgálatainak egyikén kell leadni. (A partner intézmények listája a www.diakhitel.hu weboldalon érhető el.) Fontos, hogy leadáskor magával vigye személyazonosító okmányait, illetve adókártyáját is!

A NEPTUN/ETR rendszerekben kitöltött szerződés nyomtatására és leadására kizárólag a Felsőoktatási Intézményben kijelölt leadási helyeken, vagy a Diákhitel Központ személyes ügyfélszolgálatainak egyikén van mód.

 
Igényelhetek Diákhitelt a személyes ügyfélszolgálaton is?

Igen, arra is lehetősége van, hogy a Diákhitel Központ személyes ügyfélszolgálatának egyikében kösse meg Hitelszerződését. Fontos, hogy személyazonosító okmányait, illetve adókártyáját magával vigye.

Személyazonosításra szolgáló okmányok:
• régi típusú, könyv formátumú, személyi igazolvány,
• új típusú, kártya formátumú személyazonosító igazolvány,
• útlevél,
• 2001. január 1. után kiállított gépjárművezetői engedély,
• menekült státuszt igazoló személyi igazolvány,
• letelepedett/bevándorolt státuszt igazoló személyazonosító igazolvány,
• EGT állampolgár magyarországi tartózkodási jogát igazoló okmány (regisztrációs igazolás, tartózkodási kártya, tartózkodási engedély, állandó tartózkodási kártya).

Meghatalmazott útján is lehetősége van Diákhitel igénylésére. Ebben az esetben nagyon fontos, hogy meghatalmazottja a szerződés megkötésekor be tudja mutatni megfelelő okmányait az ügyintézőnek.

Mindenképen nála kell, hogy legyen a meghatalmazás, mely felhatalmazza a szerződés megkötésére, illetve az őt igazoló személyes okmányok. A meghatalmazásban szereplő adatok listája megtalálható aktuális Üzletszabályzatunkban (A Diákhitel Központ Üzletszabályzata letölthető a www.diakhitel.hu weboldalról).

 
Hogyan kapok értesítést/ hogyan értesítenek arról, hogy Diákhitel igénylésemet elfogadták-e?/Mikor és hogyan értesítenek arról, hogy Diákhitel Igénylésemet elfogadták-e

Diákhitel Direkt fiókjának életbe lépéséről e-mail-en küldünk értesítést. Az e-mailben kapott linkre kattintva aktiválhatja Diákhitel Direkt fiókját. Bejelentkezést követően informálódhat szerződésének állapotáról.

 

 
Hogyan lehet nekem is Diákhitel Direkt fiókom?/Hogyan tudok Diákhitel Direkt szerződést kötni?/Hogyan köthetek szerződést a Diákhitel Direkt használatára?

Amennyiben Ön már rendelkezik 2012. május 15-ét megelőzően kötött Diákhitel1 Hitelszerződéssel, a Diákhitel Direkt szolgáltatáshoz szükséges szerződést kitöltheti a www.diakhitel.hu oldalról a Diákhitel Direkt bejelentkezési ablakra kattintva, vagy közvetlenül a Diákhitel Direkt felületen (www.diakhiteldirekt.hu).

Lehetősége van arra is, hogy a Magyarországon, felsőoktatásban használatos tanulmányi rendszerek (ETR és NEPTUN) felületén töltse ki a szükséges adatlapot.

A Diákhitel Direkt rendszeren keresztül kitöltött szerződést nyomtatást követően a Diákhitel Központ partner intézményeiben, a felsőoktatási intézményekben, vagy a Diákhitel Központ személyes ügyfélszolgálatainak egyikén kell leadni. (A partner intézmények listája a www.diakhitel.hu weboldalon érhető el.) Fontos, hogy leadáskor magával vigye személyazonosító okmányait, illetve adókártyáját is!

A NEPTUN/ETR rendszerekben kitöltött szerződés nyomtatására és leadására kizárólag a Felsőoktatási Intézményben kijelölt leadási helyeken, vagy a Diákhitel Központ személyes ügyfélszolgálatainak egyikén van mód.

Az adatlapot minden esetben a leadóhelyen, az adatok ellenzőzését követően az ügyintéző előtt kell aláírni!

 
Megköthetem a Diákhitel Direkt szerződést a személyes ügyfélszolgálatukon is?

Igen, arra is lehetősége van, hogy a Diákhitel Központ személyes ügyfélszolgálatainak egyikén kösse meg a Diákhitel Direkt szerződést. Fontos, hogy magával vigye személyazonosító okmányait, illetve adókártyáját is.

Személyazonosításra szolgáló okmányok:
• régi típusú, könyv formátumú, személyi igazolvány,
• új típusú, kártya formátumú személyazonosító igazolvány,
• útlevél,
• 2001. január 1. után kiállított gépjárművezetői engedély,
• menekült státuszt igazoló személyi igazolvány,
• letelepedett/bevándorolt státuszt igazoló személyazonosító igazolvány,
• EGT állampolgár magyarországi tartózkodási jogát igazoló okmány (regisztrációs igazolás, tartózkodási kártya, tartózkodási engedély, állandó tartózkodási kártya).

Meghatalmazott útján is lehetősége van a Diákhitel Direkt szerződés megkötésére. Ebben az esetben nagyon fontos, hogy meghatalmazottja a szerződés megkötésekor be tudja mutatni megfelelő okmányait az ügyintézőnek.
Mindenképen nála kell, hogy legyen a meghatalmazás, mely felhatalmazza a szerződés megkötésére, illetve az őt igazoló személyes okmányok. A meghatalmazásban szereplő adatok listája megtalálható aktuális Üzletszabályzatunkban (A Diákhitel Központ Üzletszabályzata letölthető a www.diakhitel.hu weboldalról).

Tőkepiaci közzétételek

Rendkívüli tájékoztatás

Hitelszerződések megkötése

Fontosabb dátumok

A következő Diákhitel igénylési határidő:

2014. április 15.

A következő Diákhitel folyósítás időpontja:

2014. április 15.

Elérhetőségek

Telefonos ügyfélszolgálat

Belföldi tel.sz.: +36 40 24 00 24
Külföldi tel.sz.: 00 36 1 224 9698

Nyitva tartás: h-p: 8-18

Személyes ügyfélszolgálat

Diákhitel Központ Zrt., 1027 Budapest, Csalogány utca 9-11.

Nyitva tartás: h-cs: 8-17, p: 8-16

KÖKI Terminal, 1191 Budapest, Vak Bottyán u. 75. A-C., II. emelet 242.

Nyitva tartás: h-p: 10-18

Törlesztési számlaszám

Diákhitel1 – 10032000-01800126
Diákhitel2 – 10032000-01800157

Bővebben...