magyar | english
Diákhitel Direkt regisztráció
A Diákhitelről egyszerűen Törlesztési stratégiák
Menü
Hírlevél feliratkozás
Legújabb SKIP magazin
SKIP magazin
Elektronikus Diákhitel szerződés aláírás
Elektronikus Diákhitel szerződés aláírás
A Diákhitel Központ Zrt. Magyarországon 2017. szeptember 6-tól elsők között vezeti be az elektronikus aláírással történő szerződéskötést. Az innovatív és ügyfélbarát lépés lehetővé teszi a felsőoktatásban tanuló hallgatók számára, hogy a jövőben személyes megjelenés, illetve papír alapú dokumentumok használata nélkül köthessenek Diákhitel szerződést.

Az e-aláírással történő szerződéskötés előfeltétele, hogy az igénylés a Neptun felületen keresztül induljon, és az igénylőnek legyen Ügyfélkapus hozzáférése, azonosítója. 

Az új lehetőség mellett az eddigi, személyes ügyintézést igénylő hiteligénylési módok továbbra is változatlanul rendelkezésre állnak.

Az elektronikus aláírás lépései

1. A hiteligénylés indítása Neptunból

A hiteligénylésnek ez a formája is a felsőoktatási intézmények tanulmányi rendszereiből (Neptun) indítható. A Neptun rendszerben az „Ügyintézés” menüpont alatt ki kell választani a „Diákhitel igénylés” almenüt, majd az ezt követően megnyíló oldalon rá kell klikkelni a „Diákhitel igénylés” gombra.

2. Adatok feltöltése

A rendszer a betöltött/bevitt adatok alapján ellenőrzi, hogy a hitelre való jogosultság feltételei fennállnak-e. Amennyiben nem, arról a rendszer azonnal tájékoztat. Ha a jogosultság rendben van, továbblépés az "Elektronikus aláírás" gombra kattintva.

3. Személyazonosítás, a megadott személyes adatok pontosságának ellenőrzése

Ezt követően a rendszer átirányítja az igénylőt a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) nevű szolgáltatás weboldalára. Itt történik a személyazonosítás az Ügyfélkapus belépési módot kiválasztva. Az Ügyfélkapus belépéshez használt azonosító adatatok helyes megadását követően a rendszer automatikusan visszairányítja az igénylőt a Diákhitel Direkt felületre, ahol a rendszer összeveti a Neptunból átvett és a közhiteles nyilvántartásokban aktuálisan szereplő személyes adatokat. 

4. A hiteligénylési adatlap és a szerződés átnézése elektronikus aláírás előtt

A képernyőn megjelenik a Hitelszerződés és a Hiteligénylési Adatlap aláírás nélküli verziója. Annak átnézést követően, amennyiben annak tartalma helyes, az „Elektronikusan aláírom a hiteligénylést” gombra klikkelve fejezheti be az igénylési folyamatot.

5. Tájékoztatás a hiteligénylési folyamat végigfutásáról, a keletkező dokumentumok elérhetővé tétele

A hiteligénylés kapcsán nincs további teendője az igénylőnek. Az igénylési folyamatból még hátra lévő, háttérben zajló lépések (pl. elektronikus aláírás generálódása a hiteligénylő számára, a Diákhitel Központ elektronikus aláírásának előállítása) lefutási ideje néhány másodperctől akár 24 óráig terjedhet a kormányzati informatikai rendszerek leterheltségétől függően. Javasoljuk, amennyiben a hiteligénylési folyamat háttérben futó lépései elhúzódnának, és néhány percen túl is láthatóan dolgozik a rendszer, nyugodtan hagyják el az igénylési felületet, ez esetben sincs további teendő. A  Diákhitel Direkt felület elhagyását követően sem vész el semmilyen információ, rögzített adat.

Az igénylő a hiteligénylés sikeres megtörténtéről minden esetben tájékoztató üzenetet kap a Diákhitel Direkten és a megadott e-mail címre. A Direkt fiókba érkező üzenetben megtalálhatóak a folyamat eredményeként előállt dokumentumok linkjei.

Az elektronikus aláírás útján létrejött dokumentumok kizárólagosan elektronikus formában készülnek el, hasonló módon tároljuk őket. Ugyanakkor természetesen papír alapon bármikor készíthető (nem hiteles) másolat róluk.

 

 

 

 

Vissza