magyar | english
Diákhitel Direkt regisztráció
A Diákhitelről egyszerűen Kell-e nekem Diákhitel?
Menü
Hírlevél feliratkozás
Legújabb SKIP magazin
SKIP magazin
Pénzügyi tudatosságra nevelés program középiskolásoknak - A diákok többsége fontosnak tartja a pénzügyi ismeretek tanulását
Pénzügyi tudatosságra nevelés program középiskolásoknak - A diákok többsége fontosnak tartja a pénzügyi ismeretek tanulását
A 2017-es programsorozat sikerére tekintettel idén ismét ingyenes pénzügyi projektnapokat szervezett a Pénziránytű Alapítvány és a Diákhitel Központ. A hét városba ellátogató rendezvénysorozaton összesen közel 600 diák vett részt. Az egyes helyszíneken interaktív tanóra várta a diákokat, amit egy nyilvános pódiumbeszélgetés követett, majd pedig online kvíz show zárta a programot. Az összesített válaszok érdekes eredményeket hoztak: kiderült többek között, hogy a fiatalok kiemelkedően fontosnak tartják az önálló pénzkezelést és a pénzügyi tudatosságot.

A megkérdezett középiskolások csaknem háromnegyede kap zsebpénzt és közel kétharmada keresett már pénzt diákmunkával. Válaszaik alapján ebből szórakozásra nagyjából 5000 és 10 000 Ft közötti összeget költenek havonta. A szülőktől kapott/megkeresett pénzt fele-fele arányban tartják készpénzben, illetve bankkártyán. Mindez azt mutatja, hogy a diákok jelentős részének vannak önálló tapasztalatai a pénzkezelést illetően.

Nagyobb pénzköltéseikben tudatosak, pénzt gyűjtenek a nagyobb kiadásokra és kétharmaduk nyilatkozta, hogy összehasonlítja a termékek árait a boltok kínálatai szerint. Szórakozásra is szánnak pénzt, de egy nagyobb kiadással járó fesztiválra a megkérdezett fiataloknak csak közel a fele költene.

A hitelhez fűződő viszonyukat tekintve szkeptikusak: autóra, lakásra, telefonra a középiskolások harmada egyáltalán nem venne fel felnőtt korában hitelt, míg abban fele-fele arányban oszlanak meg a vélemények, hogy tanulásra szabad-e hitelt felvenni. Az eredmények alapján a legjobban a már őket is érintő pénzügyi kérdésekre tudták a választ. Jól ismerték a diákhitel konstrukciókat és olyan, a pénzügyek kezelésének elengedhetetlen fogalmait, mint a különböző befektetések futamideje, a THM, vagy a biztosítások.

A projektnapokat lezáró online kvízjáték során 15 kérdés helyes megválaszolásával a diákok maximum 300 ezer forintot gyűjthettek iskolájuk alapítványának. A megnyert összeget a programban résztvevő középiskolák a Pénziránytű Alapítvány céljaival összhangban, a pénzügyi nevelés támogatására fordíthatják.

A nem reprezentatív tapasztalatok alapján összességében elmondható, hogy a fiatalok kiemelkedően fontosnak tartják a pénzügyi ismeretek tanítását az iskolában. Bár még ritkán használnak pénzügyi tervező alkalmazásokat, de tudatosak, érdeklődőek és fontos számukra, hogy tisztában legyenek a pénzügyi alapfogalmakkal. Nem félnek kérdezni vagy segítséget kérni, ugyanakkor saját maguk is mérlegelik lehetőségeiket.

Vissza