magyar | english
Diákhitel Direkt regisztráció
A Diákhitelről egyszerűen Törlesztési stratégiák
Menü
Hírlevél feliratkozás
Legújabb SKIP magazin
SKIP magazin
A Diákhitel Direkt működése
Hogyan tudom aktiválni a Diákhitel Direkt fiókomat?

A Diákhitel Központ, a regisztrációt követően azonnal e-mailt küld az Ön által megadott e-mail címre. A levélben szereplő linkre kattintva, 48 órán belül aktiválhatja fiókját. Ezt követően a regisztráció automatikusan törlődik.

Hogyan tudok bejelentkezni a Diákhitel Direkt fiókomba?

www.diakhiteldirekt.hu weboldalon keresztül érheti el a Diákhitel Direkt szolgáltatást. A bejelentkezéshez szüksége van felhasználónevére, illetve jelszavára.

Ha Ön 2012. augusztus 15-ét követően kötött Hitelszerződést, vagy Diákhitel Direkt szerződést, felhasználónevét az adatlap kitöltésekor önmaga adta meg. Ha Diákhitel Direkt szerződését az említett időpontnál korábban kötötte, akkor felhasználóneve a szerződésszámával egyezik meg.

Ha először jelentkezik be, akkor az Ön által a szerződésben megadott e-mail címére küldött ideiglenes jelszóval tud belépni, melyet rögtön meg is kell változtatnia.

Ezt követően minden belépésnél, az első bejelentkezéskor megadott új jelszavát kell beírnia. Amennyiben az azonosító és a jelszó is megfelelő, megadott e-mail címére kap egy ellenőrző jelszót, ennek beírásával léphet be fiókjába.

A régebbi típusú nyomtatványokat is elfogadják még?

A Diákhitel Direkt bevezetésével a papír alapú nyomtatványok megszűntek, sem a Diákhitel honlapján, sem személyes ügyfélszolgálatainkon nem elérhetőek.

A Diákhitel Direkt felületén elektronikusan kitölthető adatlapok könnyebbé, gyorsabbá teszik az ügyintézést. Bejelentkezett felhasználóként, a legtöbb, eddig postai ügyintézést igénylő adatmódosítást elektronikusan is elküldheti a Diákhitel Központ részére.

Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavamat?

Ha elfelejtette jelszavát új jelszót kérhet az „Elfelejtettem a jelszavamat” linkre kattintva; telefonos vagy személyes ügyfélszolgálatunkon, illetve az info@diakhitel.hu e-mail címen keresztül. Beazonosítását követően ideiglenes jelszót küldünk megadott e-mail címére, melyet a következő bejelentkezéskor meg kell változatnia. Ezt követően újonnan megadott jelszavával tud bejelentkezi Diákhitel Direkt fiókjába.

Mit tegyek, ha elfelejtetem a felhasználónevemet?/Mi a felhasználónevem?

Ha Ön 2012. augusztus 15-ét megelőzően kötött Diákhitel Direkt szerződést, felhasználóneve megegyezik a Hitelszerződés megkötésekor kapott szerződésszámával, amely a hiteligénylési adatlapon megtalálható. Az azonosító 8 számjegyből áll. Amennyiben az Ön szerződésszáma rövidebb, akkor annyi nullát írjon elé, mellyel nyolc számjegyűre egészül a számsor!

Ha Ön 2012. augusztus 15-ét követően kötötte meg Hitelszerződését, vagy a Diákhitel Direkt szerződést, felhasználónevét kitöltéskor önmaga adta meg.

Ha segítségre van szüksége, hívja munkanapokon 8:00 és 18:00 óra között telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 1 999 99 44-es telefonszámon, és kérje ügyintézőnk segítségét!

Mit tegyek, ha letiltották a Diákhitel Direkt fiókomat? /Hogyan tudom aktiválni a Diákhitel Direkt fiókomat, ha véletlenül letiltottam?

A letiltott Diákhitel Direkt fiókot a +36 1 999 99 44-es ügyfélszolgálati telefonszámon, személyesen a Diákhitel Központ ügyfélszolgálatain (Diákhitel Központ: 1027 Budapest, Kacsa utca 15-23., KÖKI Terminal: 1191 Budapest, Vak Bottyán u. 75. A-C., II. emelet 242.), illetve e-mailben az info@diakhitel.hu e-mail címen tudja újra aktiváltatni.

Hogyan tudom megváltoztatni a jelszavamat?

Jelszavát a Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően módosíthatja a „Bejelentkezési adatok módosítása" menüpont alatt, a „Jelszó módosítása" alpontra kattintva.

Mit tegyek, ha elfelejtettem az e-mail címemet?

Ha elfelejtette korábban megadott e-mail címét, beazonosítását követően új cím rögzítését kérheti telefonos vagy személyes ügyfélszolgálatunkon, illetve az info@diakhitel.hu e-mail címen keresztül.

Meg tudom nézni az aktuális egyenlegemet a Diákhitel Direkt felületén?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a kezdő oldalon megjelenő információk között aktuális egyenlegének összegét is megtalálja. A „Tranzakciók, Egyenleg" menüpontot legördítve, az „Egyenleg" alpontra kattintva pedig, részletezve is megtekintheti egyenlegét.

Meg tudom nézni az aktuális hátralékomat a Diákhitel Direkt felületén?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a kezdő oldalon megjelenő információk között aktuális hátralékának összegét is megtalálja. A „Tranzakciók, Egyenleg" menüpontot legördítve, az „Egyenleg" alpontra kattintva pedig, részletezve is megtekintheti esetlegesen fennálló hátralékát.

Meg tudom nézni a Diákhitel Direkt felületén, hogy mikor, milyen folyósítást kaptam a Diákhitel Központtól?

A Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően, a kezdő oldalon a „Tranzakciók, Egyenleg" menüpont „Tranzakciók" alpontjára kattintva megtekintheti számlatörténetét. Itt láthatja mikor, milyen folyósításokat kapott, illetve milyen befizetései voltak a Diákhitel Központ felé. Lehetősége van az adatok szűrésére, így könnyen, célirányosan is tud keresni az adatok között.

Nyomon tudom követni a befizetéseimet a Diákhitel Direkt felületén?

A Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően, a kezdő oldalon a „Tranzakciók, Egyenleg" menüpont „Tranzakciók" alpontjára kattintva megtekintheti számlatörténetét. Itt láthatja mikor, milyen befizetései érkeztek a Diákhitel Központ felé, illetve láthatja a Diákhitel Központ által indított folyósításokat is. Lehetősége van az adatok szűrésére, így könnyen, célirányosan is tud keresni az adatok között.

Tudok utalást indítani a Diákhitel Direkt felületéről? Elutalhatom a kötelező törlesztőrészletemet, vagy előtörleszthetek a Diákhitel Direkt felületéről?

A Diákhitel Direkt felületéről nincs lehetősége utalásokat indítani. A befizetéseit továbbra is banki átutalással kell teljesítenie. A részleteknek minden hónap 12. napjáig kell beérkeznie a Diákhitel Központ számlaszámára:

Diákhitel1 törlesztési számlaszáma: 10032000-01800126-00000000
Diákhitel2 törlesztési számlaszáma: 10032000-01800157-00000000

Mindegy milyen számlaszámról történik az átutalás, azonban a kötelező törlesztőrészlet küldése esetén a teljes azonosítás érdekében, az átutalási megbízás közlemény rovatában mindenképpen szerepeljen szerződésszáma és neve. Előtörlesztés indításakor pedig az átutalási megbízás közlemény rovatában szerepeljen Diákhiteles szerződésszáma, neve és az „előtörlesztés" szó (lehetőség szerint ékezetek nélkül).

A Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően, a kezdő oldalon a „Tranzakciók, Egyenleg" menüpont „Tranzakciók" alpontjára kattintva megtekintheti számlatörténetét, így figyelemmel kísérheti beérkezett utalásait.

Meg tudom nézni a Diákhitel Direkt felületén, hogy a tanulmányi osztályom hogyan igazolta vissza a hallgatói jogviszonyomat?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a „Lekérdezések" menüpont alatt megnézheti az utolsó egyeztetés eredményét. A menüpontra kattintva a fastruktúrából a „Tanulmányi adatok" közül választhatja ki ezt az opciót. Ezt követően, a lap alján a „Kiválasztott adatok lekérdezése" gombra kattintva tudja megjeleníteni a kívánt információt.

Meg tudom nézni Diákhitel Direkt felületén, hány félévnyi Diákhitel felvételére vagyok még jogosult?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a „Lekérdezések" menüpont alatt megnézheti, hány félévig jogosult még a Diákhitelre. A menüpontra kattintva a fastruktúrából a „Tanulmányi adatok" közül választhatja ki ezt az opciót. Ezt követően, a lap alján a „Kiválasztott adatok lekérdezése" gombra kattintva tudja megjeleníteni a kívánt információt.

Kérhetem, hogy ezen túl miden értesítést, levelet elektronikus formában küldjenek?

A Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően módosíthatja, hogy a továbbiakban milyen formában szeretne értesítést kapni a Diákhitel Központtól. A „Bejelentkezési adatok módosítása" menüpont alatt, az „Értesítési csatorna módosítása" alpontra kattintva, kiválaszthatja, hogy postai vagy elektronikus úton szeretné e leveleit megkapni. Amennyiben az elektronikus utat választja, leveleit - kivéve az ajánlottan, illetve tértivevényesen feladott küldeményeket - ilyen formában küldjük meg Önnek.

Hogyan tudom megnézni a leveleimet a Diákhitel Direkt felületén?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően az „Értesítések" menüpont alatt tekintheti meg leveleit.

Ha bármilyen értesítés érkezik Diákhitel Direkt fiókjába, arról megadott e-mail címére minden esetben levelet küldünk.

Hogyan szüntethetem meg a Diákhitel Direkt szerződésemet?/ Hogyan tudom felmondani a Diákhitel Direkt szerződésemet?

Diákhitel Direkt szerződését csak abban az esetben mondhatja fel, ha 2012. augusztus 15-ét megelőzően kötött erre a szolgáltatásra szerződést.

A bejelentkezést követően a „Nyomtatványok" menüpont alatt a „Személyes adatok" közül, a fastruktúrából választhatja ki a „Diákhitel Direkt szerződés felmondása" opciót.

Az adatmezők kitöltését követően a rendszer PDF formátumban elkészíti a Diákhitel Direkt szerződés felmondása nevű nyomtatványt. Miután az adatlapot bejelentkezett felhasználóként töltötte ki, a bejelentés elektronikus úton kerül beküldésre a Diákhitel Központhoz, azzal további teendője nincs.

Mikori adatok láthatóak a rendszerben?

A Diákhitel Direkt rendszerében mindig az aktuálisan nyilvántartott személyes-, és szerződéses adatai láthatóak, illetve aktuális egyenlege tekinthető meg. Számlatörténetét azonban a szerződés életbelépésének kezdetétől lehetősége van megtekinteni.

Az adatmódosítások megtörténtéről hogyan és mikor értesülök?

Az adatmódosítások 2-3 munkanapon belül láthatóvá válnak Diákhitel Direkt felületén. A módosítások megtörténtéről a Diákhitel Direkt fiókjába való bejelentkezést követően az „Értesítések" menüpont alatt tájékozódhat. Ha bármilyen értesítés érkezik Diákhitel Direkt fiókjába, arról megadott e-mail címére minden esetben levelet küldünk.

Hogyan tudom megnézni, hogy milyen adatokat tartanak nyilván a szerződésemről?

A Diákhitel Direkt fiókba való bejelentkezést követően a „Lekérdezések menüpont" alatt van lehetősége lekérdezni a szerződésében nyilvántartott adatokat. A menüpontra kattintva a fastruktúrából kiválaszthatja, mely adatra kíváncsi, majd a „Kiválasztott adatok lekérdezése" gombra kattintva megtekintheti a kívánt információt.

Hogyan tudom igénybe venni a Diákhitel Direkt szolgáltatást?

Ahhoz, hogy be tudjon lépni a Diákhitel Direkt felületre, mindössze egy pár perces regisztrációra van szükség, amelyet a www.diakhiteldirekt.hu/regisztracio weboldalra kattintva tud elvégezni. A fiók létrehozásához Diákhiteles szerződésszámára, adóazonosító számára és néhány személyes adatára van szükség.

Amennyiben előzetesen regisztrált az Ügyfélkapun (www.magyarorszag.hu), az oldalra belépve, a Diákhitel Direkt menüpontra kattintva lehetősége van regisztrálni a szolgáltatásra.

Hogyan tudok bejelentkezni a Diákhitel Direkt fiókba, Ügyfélkapun keresztül?

Amennyiben előzetesen regisztrált az Ügyfélkapun (www.magyarorszag.hu), az ott kapott felhasználónevével és jelszavával lehetősége van bejelentkezni Diákhitel Direkt fiókjába is. Ebben az esetben a www.diakhiteldirekt.hu weboldalt megnyitva, a „Belépés Ügyfélkapus azonosítóval” menüpontot szükséges kiválasztania. Rendszerünk átnavigálja Önt az Ügyfélkapu bejelentkező oldalára, ahol a megfelelő azonosító adatok megadását követően tud belépni a felületre. Sikeres belépés esetén a Diákhitel Direkt oldala automatikusan megnyílik. Az első belépés alkalmával Diákhiteles szerződésszámának megadására van még szükség, későbbiekben a rendszer azt már nem fogja kérni. Ha Ön szabad-, és kötött felhasználású Diákhitel szerződéssel is rendelkezik, bármelyik szerződésszámát megadhatja. További jelszó, ellenőrző jelszó megadására e belépési formában már nem lesz szükség.

Mit tehetek, ha elfelejtettem Ügyfélkapus jelszavamat?

Abban az esetben, ha elfelejtette Ügyfélkapus jelszavát, a Bejelentkezési oldalon, az „Elfelejtette a jelszavát?” hivatkozásra kell kattintania. A kiválasztást követő oldalon szükséges kitöltenie a megadott mezőket, amellyel új jelszót tud igényelni. Ha nem sikerül új jelszót igényelnie, kérjük keresse fel a www.magyarorszag.hu oldalt, az ott megadott elérhetőségek egyikén!

Kitöltöttem a Diákhitel Direkt regisztrációt, de hibás e-mail címet adtam meg. Mit tegyek?

Amennyiben a regisztráció során elírta e-mail címét, és az aktiváló linket nem kapta meg, regisztrációját 48 óra elteltével rendszerünk automatikusan törli. Ezt követően ismét el tudja végezni a regisztrációt.

Tudok bankkártyával fizetni a Diákhitel Direkt felületén?

Lehetősége van arra, hogy törlesztőrészletét, előtörlesztéseit a Diákhitel Direkt fiókba belépve, bankkártyás fizetéssel intézze. A fiókba való bejelentkezést követően, a „Bankkártyás fizetés” menüpontra kattintva tudja használni ezt a fizetési módot.

Függőben lévő bankkártyás befizetéseit a „Tranzakciók, Egyenleg" menüpont, „Függőben lévő befizetések" alpontjára kattintva tekintheti meg.