magyar | english
Diákhitel Direkt regisztráció
A Diákhitelről egyszerűen Törlesztési stratégiák
Menü
Hírlevél feliratkozás
Legújabb SKIP magazin
SKIP magazin
Bankkártyás fizetés

2014. március 31-től lehetőség nyílt az online bankkártyás fizetési móddal való törlesztésre és előtörlesztésre. A Diákhitel Direkt felületen, a bankkártyás fizetés megindítása előtt választható ki, hogy a befizetés törlesztés, vagy előtörlesztés jogcímen történjen.

Kapcsolódó dokumentumok:

A KÁRTYÁS FIZETÉS SZABÁLYAI

PANASZKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Hogyan tudok bankkártyával fizetni?

Bankkártyás fizetés a www.diakhiteldirekt.hu weboldalon keresztül indítható el.

Amennyiben rendelkezik Diákhitel Direkt fiókkal, a fiókba történő bejelentkezést követően a „Befizetés" gombra kattintva indíthatja el a befizetést. Több élő hitelszerződés megléte esetén először ki kell választani, mely szerződésre történjen a befizetés. Ezt követően szükséges kiválasztani a befizetés jogcímét. A „Fizetendő összeg" mezőben szabadon feltűntethető az utalni kívánt összeg.

A „Fizetendő összeg" mezőben megjelenik az éppen aktuális törlesztőrészlet, illetve lejárt tartozás megléte esetén a hátralékkal növelt érték. 1000 Ft-nál alacsonyabb összeg befizetésére ebben a fizetési módban nincs lehetőség. A „Fizetés indítása" gomb megnyomását követően felugró ablak tájékoztatja a bevitt adatokról. A „Mégsem" gomb megnyomásával a fizetendő összeg módosítható.

A „Tovább" gomb megnyomásával a Diákhitel Direkt weboldal a K&H Bank weblapjára irányítja Önt, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül van lehetőség a bankkártyás fizetésre. A K&H Bank fizetési oldalán a kártya számát, lejárati dátumát és a háromjegyű biztonsági kódját kell megadni.

Fontos!

A K&H Bank az alábbi kártyatípusokat fogadja el: VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard, JCB.

Kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártya csak abban az esetben fogadható el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi. Erről minden esetben a kártyát kibocsájtó bank ad felvilágosítást.

A fizetés befejezését követően a K&H Bank oldala automatikusan visszairányítja a Diákhitel Direkt weboldalára, ahol megjelenik egy tájékoztatás a tranzakció sikerességéről, illetve sikertelenségéről.

Sikeres tranzakció esetén az „Értesítők" menüpontba új üzenet érkezik, melyben a tranzakcióval kapcsolatos adatok jelennek meg. A visszaigazolás letölthető, illetve bármikor ki is nyomtatható.

Sikertelen tranzakció esetén a rendszer tájékoztatást ad annak okáról.

Akkor is tudok bankkártyával fizetni, ha nincs Diákhitel Direkt fiókom?

Diákhitel Direkt fiókkal nem rendelkező Hitelfelvevők számára is elérhető ez a fizetési forma. Ebben az esetben a www.diakhiteldirekt.hu weboldalon, a „Befizetés" gombra kattintva indítható el a fizetés. A következő oldalon befizetés indításához szükséges azonosító adatok megadására van szükség, ezek az alábbiak:

  • Szerződésszám
  • Hitelfelvevő családi neve
  • Hitelfelvevő utóneve(i)
  • Születési hely
  • Születési idő
  • Anyja születési családi neve
  • Anyja születési utóneve(i)

Fontos! A megadott adatoknak pontosan meg kell egyeznie a Diákhitel Központ rendszerében tárolt adatokkal, ellenkező esetben a fizetés elindítására nincs lehetőség!

Sikeres azonosítást követően a befizetésre szolgáló felület jelenik meg. Ezt követően szükséges kiválasztani a befizetés jogcímét. A „Fizetendő összeg" mezőben szabadon feltűntethető az utalni kívánt összeg.

Fizetés indítása előtt szükség van egy valós e-mail cím megadására is, melyre sikeres fizetést követően kiküldésre kerül egy visszaigazolás.

A „Fizetés indítása" gomb megnyomásával a Diákhitel Direkt weboldal a K&H Bank weblapjára irányítja a Hitelfelvevőt, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül van lehetőség a bankkártyás fizetésre. A K&H Bank fizetési oldalán a kártya számát, lejárati dátumát és a háromjegyű biztonsági kódját kell megadni.

Fontos!

A K&H Bank az alábbi kártyatípusokat fogadja el: VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard, JCB

Kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártya csak abban az esetben fogadható el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi. Erről minden esetben a kártyát kibocsájtó bank ad felvilágosítást.

A fizetés befejezését követően a K&H Bank oldala automatikusan visszairányítja a Diákhitel Direkt weboldalára, ahol megjelenik egy tájékoztatás a tranzakció sikerességéről, illetve sikertelenségéről.

Sikeres tranzakció esetén a visszaigazolás a fizetés indításakor megadott e-mail címre kerül kiküldésre, illetve a visszaigazolás az oldalról fizetést követően azonnal letölthető.

Hogyan kerül elszámolásra a bankkártyás fizetés útján teljesített befizetés?

Az elszámolás módja, sorrendje megegyezik a hagyományos, banki átutalási megbízás útján kezdeményezett befizetésekével: a nem előtörlesztésként teljesített összeg elsődlegesen a felszámított költséggel, azután a kamattal és végül a tőketartozással szemben kerül elszámolásra, az előtörlesztésként teljesített összeg pedig elsődlegesen a tőketartozással szemben kerül elszámolásra. A Diákhitel Központ a befizetett összegből mindkét esetben jogosult elsődlegesen az Önnel szemben esetlegesen fennálló, lejárt követeléseit levonni. Ettől eltérően nem rendelkezhet.

Milyen bankkártyával tudok fizetni?

A K&H Bank az alábbi kártyatípusokat fogadja el: VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard, JCB .

Tárolja bankkártyám adatait a Diákhitel Direkt, illetve a Diákhitel Központ?

A Diákhitel Direkt weboldal semmilyen módon nem tárolja a bankkártya adatokat. Azokat a fizetés során kizárólag a K&H Bank biztonságos internetes felületén szükséges megadni.

Fizetést követően visszakérhetem a befizetett összeget?

A Diákhitel Központ Zrt. jelenleg érvényben lévő Üzletszabályzata alapján a befizetett összeg visszautalására nincs lehetőség.

Hány napon belül kerül elszámolásra a bankkártyás fizetés útján teljesített befizetés?

www.diakhiteldirekt.hu honlapon indítható kártyás tranzakciók átfutási ideje hozzávetőlegesen 2-4 banki munkanap, azaz a webes felületen befizetett összeg csak 2-4 banki munkanap múlva érkezik be a Diákhitel Központ számlájára. Ebből eredően ezen köztes időszak alatt a befizetés nem jelenik meg az ügyfélszámlán. Az elszámolás időpontja minden esetben a befizetés Diákhitel Központ bankszámláján történő jóváírásának napja, ettől eltérően nem rendelkezhet.

Felszámít-e a Diákhitel Központ külön költséget, ha bankkártyával fizetek?

A Diákhitel Direkt felületen indított, bankkártyás fizetés teljesen díjmentes, a Diákhitel Központ semmilyen költséget nem számít fel; azonban a fizetés során, esetlegesen felmerülő költségeket minden esetben a Befizető számlavezető bankja határozza meg. Ezen költségekkel kapcsolatban mindenkor a számlavezető bank tud tájékoztatást adni.